Jakarta, Bogor en Bandung - Reisverslag uit Jakarta Pusat, Indonesië van Familie Hamberg - WaarBenJij.nu Jakarta, Bogor en Bandung - Reisverslag uit Jakarta Pusat, Indonesië van Familie Hamberg - WaarBenJij.nu

Jakarta, Bogor en Bandung

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Familie Hamberg

24 Juni 2014 | Indonesië, Jakarta Pusat

Na een lange reis van in totaal 22 uur zijn we dan eindelijk aangekomen in Jakarta. Ons weerzien met Martijn was geweldig. Ook hebben we Dreia, Martijn zijn vriendin die hij in Bali heeft leren kennen, ontmoet. Het is een mooi stel.
We worden verder opgewacht door Poer, onze chauffeur en Jaeni, onze gids die ons Java zal laten zien. Jaeni zal halverwege onze reis plaatsmaken voor Yudi, die ons de rest van Java en Bali zal begeleiden.
We rijden via de oude haven in Jakarta, naar Bogor. Het verkeer in de grote steden op Java (Jakarta, Bandung, Soerabaja) is verschrikkellijk. Veel file's en de auto's en scooters vliegen ons links en rechts voorbij. We hoeven maar 50 km te rijden, maar we zijn ruim 3 uur onderweg. Veel zien we er niet van, want Femke, Daniel en Bert zijn in slap gevallen en Martijn en Dreia vermaken zich met z'n tweeen.
We brengen de avond met z'n allen door en het is heel gezellig. We hebben veel bij te praten. We gaan op tijd naar bed, want Dreia moet morgen vroeg weer terug naar Jakarta, vervolgens naar Denpassar (Bali) vliegen. Van daaruit naar Amsterdam vliegen om vervolgens naar Angola te vliegen.
Op maandag 23 juni bezoeken we eerst paleis Buitenzorg, het voormalig paleis van de president van Indonesie. Er omheen ligt een prachtige botanische tuin. Hierna rijden we door naar een oud gedeelte van de stad Bogor, waar we een familie bezoeken die Wajang poppen maakt. Ze wonen erg primitief, maar verwelkomen ons hartelijk met thee en pisang goreng.
In de middag rijden we naar Bandung, waar we 3 dagen zullen verblijven. Het is maar 150 km, maar we doen er bijna 7 uur over! We komen laat aan in het hotel.
Dinsdag 24 juni gaan we naar de Tangkuban Parahu, waar we langs de rand van de vulkaankrater lopen. Deze borrelt, rookt en stinkt geweldig naar zwavel, maar het is indrukwekkend om te zien. Rond de middag rijden we terug naar een buitenwijk van de stad Bandung, waar we een bezoek brengen aan de Angklung school. Een Angklung is een traditioneel, West-Indonesisch muziekinstrument, gemaakt van bamboe.
Hier krijgen we een prachtige show te zien van muziek endans door een grote groep kinderen, in de leeftijd van 5 tot 18 jaar. Het is een feest om naar te kijken.

• 24 Juni 2014 - 20:55

Carla:

Hai familie.

Goed dat jullie dit samen doen zeg.
    Je hoofd zal wel tollen van het drukke verkeer maar ook door alle indrukken.
    Voor Femke zal het wel extra emotioneel zijn om allerlei plekken te zien waar oma& opa & mama hebben rondgelopen vele jaren geleden.
    Geniet en geniet van wat je allemaal gaat zien.
    Stay safe, veel liefs.
    Carla

• 24 Juni 2014 - 21:20

Fenneke Weide:

Wat een indrukwekkend verhaal. Ik kan mij er geen voorstelling van maken. Geniet van elkaar en van alle indrukken!

• 25 Juni 2014 - 01:34

Eddy Consenheim:

That was a wonderful story and I hope that you enjoy it very much. I am very jealous because you are visiting the places where I served and I am dying to see them again. So much will have changed, but the traffic. It was crazy and it is still crazy. I am sure that your guide and driver know where the best roadside stalls with food are. Enjoy it, it is the real thing. Het aller beste and all my love, the 2 D's

• 25 Juni 2014 - 09:24

Janet Dusseljee:

Hallo allemaal,

wat een geweldige indrukken en een geweldig familie samenzijn!Geniet van alle mooie dingen die jullie zien en doen, maar vooral van de tijd met elkaar! Benieuwd naar de andere verhalen... Hartelijke groetjes

• 25 Juni 2014 - 10:13

Sandra:

hallo familie ,

wat leuk om jullie verhaal te lezen , heb bijna een beeld als ik de verhalen van oma en mama samenvoeg met wat jullie beleven hoop dat er nog veel volgen ,

1 vraag : ha ha ,als Martijn en Dreia zich vermaken in de auto en Bert/Femke en Daniel slapen wie heeft dan het verhaal geschreven

liefs Sandra

• 25 Juni 2014 - 15:56

Mama:

hallo allemaal ,

leuk om alles te horen en zien (Sandra heeft het laten zien) heel apart dat jullie daar lopen waar ik als kind heb gelopen en wat bijzonder dat de schuilkelder nog in tact is ,

liefs Mx

• 25 Juni 2014 - 17:46

Marion Blaauw:

Hallo allemaal,
    Fijn dat jullie het mooi hebben.
    Ik beleef mijn reis naar Indonesie opnieuw.
    Geniet ervan en ik kijk uit naar de volgende verhalen.

Groetjes.

• 25 Juni 2014 - 21:31

Simone:

Hee hallo daar,

Leuk hoor die verhalen, bijzonder. Ben ook heel benieuwd naar de foto's. Wij wensen jullie nog heel veel plezier daar samen.

Mis die gezellige krullebol al wel hoor! ha ha!

Groetjes Simone en family.

• 26 Juni 2014 - 19:18

De Houtduifjes:

Lieve allemaal, Leuk om jullie zo te volgen. Dat zijn heel wat indrukken wat jullie moeten verwerken.
    Geniet er nog van. Wij blijven jullie volgen. Mike, Joyce, Sanne en Nienke XXX

• 26 Juni 2014 - 20:25

René Rasing:

Hoi Bert en Femke,
    O, wat heerlijk om weer 'waar ben jij.nu' verhalen te lezen.
    Prachtig en vast onvergetelijk om deze lange reis zo met elkaar te maken.
    Lange afstandsrelatie?
    Moet je alvast een brief naar All you need is love schrijven Bert?
    Voor tips kun je mij mailen hoor! Ha, ha.
    Veel plezier met z'n allen.
    Groeten van Gerdien en René

• 27 Juni 2014 - 14:41

Olga Ten Hoor:

Heel indrukwekkend wat jullie ervaren en Femke ziet alle verhalen van haar moeder nu in werkelijkheid.

Veel liefs, Olga.